Jag har en bra känsla. Häromdagen fick jag sms från SJ AB där det stod att de tänker utveckla [sms-]tjänsten något genom att utöka valmöjligheterna för [mig] som prenumerant. Ordet något gör ju att man inte har alltför höga förväntingar, så spontant skeptisk gick jag in på sj.se/sms för att se vad det kunde röra sig om. Och det ska erkännas; jag gick rätt snabbt från min spontana skepticism till att vara avvaktande positiv. Det visar sig nämligen att någon har tänkt till - nu kan man äntligen välja lite mer specifikt vilka avgångar man vill ha information om. Vadå något? Det här är ju revolutionerande (givet att det är SJ:s sms-tjänst vi pratar om...)!
Det har nämligen varit lite småjobbigt att få sms klockan sju på morgonen om att ett tåg som ska lämna Uppsala är försenat. Det har liksom ingenting med mig att göra eftersom jag bor i Stockholm. Jag är ju bara intresserad av avgångar från Stockholm på morgonen och från Uppsala på eftermiddagen/kvällen - vilket tydligen har varit omöjligt att fixa förrän nu. Så förutsatt att detta funkar utan problem, SJ, är det en mycket välkommen förändring.
Om ni vill fortsätta utveckla sms-tjänsten, SJ, så har jag förresten ett tips. Se till att man som prenumerant får välja om man vill ha information om förseningar och/eller tågens sammansättning (antal vagnar, antal förstaklassvagnar osv). Personligen är jag helt ointresserad av huruvida en förstaklassvagn saknas eller inte, så ni får gärna sluta sms:a mig om det. Annars är det bra jobbat!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar