6 december 2012

Bingo för tågpendlare

Från och med idag är det officiellt - jag ska pendelblogga åt unt.se. Vore kul om ni hängde med och följde bloggen där, på unt.se/pendlarbloggen! Där kan ni bland annat läsa om min dag igår, då resan som vanligtvis tar 40 minuter tog tre timmar och 40 minuter. Det finns också lite bilder från en resa jag gjorde till Falun nyligen.

Ett tåg i taget ska dock hållas vid liv, om än med något mindre frekventa inlägg och eventuellt en del återanvänt material från Pendlarbloggen, så hålla gärna ögonen öppna även här... Idag bjuder jag exempelvis på ett rykande färskt spel, framtaget av Liza Viktorsson i Örebro!

Bingo för tågpendlare

Spelregler:
Skriv ut bingobrickan och förvara den tillsammans med ditt pendlarkort. När försening uppstår, ta upp brickan och kryssa för angiven anledning.

Fyra kryss i rad är att betrakta som helt normalt under en pendlarvecka och ger därför ingen annan utdelning än den vanliga huvudvärk som tågtrafiken alltid orsakar.

Full bricka under en och samma säsong bevisar att du är en riktig pendlarveteran. Visa upp din fulla bingobricka för ombordpersonalen så erhåller du en kaffepollett till den trasiga kaffeautomaten.

Lycka till! Och tack Liza!
 
 

2 kommentarer:

  1. Rykande färskt var det nog ett antal SJ-förseningar sedan det spelet var. Jag har en kompis som hade den på sin blogg för två vintrar sen... Hursom, ett roligt nöje är det iaf :) Klart jag hänger på & läser i nya bloggen!

    SvaraRadera
  2. Hej ufojording!

    Aha, där ser man - tack för upplysningen :) Nytt för mig var det iaf och ska bli spännande att se hur lång (eller kort!) tid det tar att få bingo!

    Kul att du hänger med i den nya bloggen också! Men glöm inte att det kommer fortsätta hända en del grejer här också förhoppningsvis!

    Allt gott!

    Eric

    SvaraRadera