Det är nämligen väldigt sällan de faktiskt kontrollerar att man har registrerat sin resa. Oftast går de bara förbi och nickar när man håller upp sitt kort.
När det är förseningar sitter de typ och rullar tummarna i personalkupén - flera gånger har jag aktivt fått söka upp dem i personalkupén för att fråga om de vet något och be dem informera i högtalarsystemet. Jag skämtar inte, jag har fått be dem att säga något i högtalarna. Från och med den 15 november ska de heller inte sälja biljetter ombord på tågen. Inte längre biljetter i alla fall, oklart hur det blir med kortare biljetter. Hur som helst, ytterligare en sak de inte gör alltså. Är det bara jag som upplever det här som att SJ drar ner på servicenivån? Vad hände med att personalen skulle bli bättre på service, som det så fint stod om i det s.k. förbättringsprogrammet?
Så, då har jag nämnt en massa saker som ombordpersonalen inte gör. Så vad är det tänkt att de ska göra? Nån som vet? Jag är nämligen genuint nyfiken.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar