I ett tidigare inlägg ställde jag frågan vad det är tänkt att ombordpersonalen egentligen ska göra, nu när de inte ens säljer biljetter ombord.
Imorse kom svaret i Dagens Nyheter: Vi vill att de fokuserar på att informera kunderna, servera kaffe och se till att de har det trevligt, säger Crister Fritzson, ny VD på SJ.
OK, så från och med nu kan jag se fram emot att ombordpersonalen kommer och serverar mig kaffe? Really? Jaja, OK, låter schysst - särskilt eftersom det ALDRIG har funnits kaffe på tågen till Uppsala tidigare (bortsett från fjärrtågen med annan destination som råkar stanna i Uppsala på vägen). Ser också fram emot ökad trivsel tack vare ombordpersonalen. Föreställer mig att de får gå en massageutbildning, eller kurs i burlesk dans. Precis vad jag behöver när jag tar tåget till jobbet en måndagmorgon.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar